2017.04.30 – 2017.05.01 Sárga


Most egy kicsit becsapós a cím. Mert bár a Sárga túrákról is írok, de nem ez lesz a fő.

Ugyanis 2013-ban a Sárga túra volt amivel a Teljesítménytúrázás beszippantott magába. Szóval ha naptári évet nézünk, akkor ez az 5. év mióüta túrázom és 4. évfordulja a túrázásomnak.

sárga10

Sárga 10 családbarát útvonala

 

Először azért a Sárga túrák. Mindig szerettem ezt a túrát, és örülök, hogy megint megvalósításában részt vehettem. Főleg azelőkészítésben szoktam segíteni, nem kis meló azért, persze már gyakorlatunk van. Úgy alakult, hogy végül idén a célban osztottam az okleveleket kitűzőket. Ez egy nagyon hálás feladat, sok ismerős is jön ilyenkor külön örülök nekik és még beszélgetünk is. Na azért ne maradjon teljesítménytúra nélkül a hét becsületből “lekocogtam” a 10 km-es távot. Mikor a 70-est teljesíted it már nagyon nem vagy futkorászós állapotban és hiába ott a csodaszép hely odd a szép kilátás nem értékeled, főleg mikor beérve Budaörsre mi még azt mondjuk neked irány fel a Törökugrató. Átéltem magam is ezt, szídtam is mindenkit, de így van ez jól. Ez a kihívás. Persze most a 10 km-ben ez a szakasz nem tűnt se hosszúnak se nagy megterhelésnek. A kocorászást azért írtam, mert a lábamat azért még csak tesztelgetem a terheléssel. Volt, hogy még nem esik jól neki egy-egy erőteljesebb mozgás, ezért csak módjával.

Remélem nektek is tetszett a túra, jövőre is találkozunk remélem.

És akkor mivel 5. naptári év jöjjenek a száraz statisztikák, illetve érdekességek:

Gyakorlatilag a Zselicen kívül elmondhatom, hogy minden tájegységben túráztam az elmúlt 5 évben, Persze még így is sok a nagy folt és van mit még mind a mai napig nem láttam.

Május-1ig bezáróan összesen 234 teljesített túrán vettem részt a legrövidebb egy 4 km-es túra volt a Budai hegységben, a család kutyájának első túrája. A kiírás szerint a leghosszabb túrám 129.6 Km volt. Általában 30-60 km-es túrákra látogatok el.  Persze ebben nem lehet semmi extra én azért büszke vagyok rá. Hogy összesen mennyit mentem km-ben 10.000 Km felett van ez a szám a szintemelkedést pedig nem néztem.

Ez idő alatt Aranyjelvényes természetjáró is lette, még küzdök az érdemessel, már csak OKT-t kell befejezni.

Végezetül pár number 1:

  • A legemelekezetesebb legsarasabb túra: Palóc 125 (2014)
  • A legszintesebb: Mátra 115 (2014, 2015)
  • A legfájdalmasabb: Rockenbauer Pál emléktúra a Zalában (2015-ben volt a vége szenvedés, egyébként 2014-ben is teljesítettem)
  • Ahol a legjobban vágytam vízre: Szondi György emléktúra 100 (2014)
  • A legnagyobb kárt okozta: Téli Mátra XL (elestrem és sikerült a telefonomat összetörni 2014-ben)
  • Az első százasom: Palóc Expedíció (2013)
  • Az egyetlen amit nem tudtam elsőre teljesíteni: NaHát 95 (2013) (2014-ben megcsináltam minden nehézség nélkül, az első évben gyomorproblémáim voltak)
  • A legkeményebb mentális kiképzés: A Híd Túl Messze van 90 (2013)
  • Minden évben részt vettem a túrán: Meteor (3*50 1*40), Pálos 70, (Ha úgy vesszük akkor a BUÉK túra is 100%-os, persze mivel májusban kezdtem így abból az még csak a 4. volt)
  • Hangulatában, a táj miatt, vagy a szervezés miatt sok túra ragadott meg íme már a teljesség igénye nélkü0 (véletlenül sem rangsorolva őket, mert lehetetlen):
    • Kaptárkövek (2016)
    • Karancs-Medves (2016, 2015)
    • Palóc túrák (2013,2014,2016)
    • Tortúra (2013,2014,2015)
    • Forrástúrák (2014, 2016, 2017)
    • Kohász-kész 130 (2015)
    • Tokaji bakancsos bortúrák (2014, 2015)
    • Mályvád (2016)
    • Vitézlő (2017)
    • Szurdok (2014, és remélem idén is bejárhatom bokaficam nélkül :D)
Leave a Reply

