Szívsüti


16464483_796655590482399_1324020387360538624_n1Bálint-nap. Sosem voltam az a nagy ünneplős, mert ugye azt akit szeretsz minden nap szereted és próbálsz figyelni rá, és kis örömet így vagy úgy belecsepészel a mindennapjaiba. Úgy gondoltam mégis, hogy egy kis süteménnyel mégis meglephetem kedvesemet, hátha örülni fog neki.

A receptek között nézegetvén aztán megszületett az ötlet. Bevallom nem tudtam milyen lesz, de sikere volt, így úgy gondoltam megosztom receptet mindenkivel. Előre bocsájtom, az adagokat megpróbáltam megadni, de totálisan szemre és érzésre készítettem.

Amit használtam:
2 csomag teljes kiörlésű Győri édes keksz (egy kakaós egy mézes)
egy kis doboz natur joghurt
egy kupaknyi vanulia aroma
1 cs. vaniliás cukor (elhagyható, mert a nélkül is édes lesz
Zaphehely
utifűmaghély
100 g vaj

Az elkészítés:
A kekeszeket ledarálom, a megolvasztot ajjal összekeverem a joghurtnagy kb felét bele teszem először zabpehely és utifmaghély nélkül jól összekeverem. Tulajdonképpen ezeket azért rakjuk bele, hogy jobban összefogja a tésztát. Olyan állaga kell legyen, mint egy kókusz golyónak. kb. én egy evőkanál zabpehlyhet és egy fél evőkanál utifűmaghélyat használtam. Ha van szaggatónk, akkor kinyújthatjuk, és kisebb formákat készíthetünk, vagy golyókat gyúrúnk belőle. Én egy nagy szív alakúra formáztam meg. A hútóbe teszem egy rövid időre, míg elkészítem a fehér mázt.

A fehér máz a maradék joghurtba keverek utifűmaghélyat, kicsit ezt is állni hagyom, és ezt kenem a közben már kissé megdermedt alkotásra. A hűtóben még kell azért neki egy kis idő jó ha az ízek összeérnek.

Szerintem sok féleképpen variálható sütemény lett.

Leave a Reply

