2017.02.04 – Visegrádi-kapu 30


visegradi_kapu_30

Visegrádi-kapu 30 útvonala

A szóban forgó hét függetlenül a túra választásától mindenki számára küzdős lehetett. Jött egy nagyobb ónos eső, egy kis felmelegedés, és az eddigi jóféle hó helyett az olvadó latyakos terepen lehetett túrázni. Tavaly már teljesítettem ennek a túrának a 45 km-es változatát, ezt bár az útvonalnak vannak szép szakaszai, most mégis inkább segítőként is részt vettem, így a 45-ből 30 km lett. Elcsábítottam egy barátomat is, aki még edződik a túrákhoz. Sokat nem árultam el a túráról, igaz nem is kérdezett. (Nagy hiba :D)

 

A kora reggel a rajtoltatással és a pontok és pontőrök kiszállításával telt, de fél tíz körül mi is nekiindultunk a terepnek.

A túra eleje eléggé becsapós, mert bár vannak benne szintek, mégsem olyan vészes. vidám hangulatban, könnyed emelkedőkkel juthatunk el a Pap-rét-ig a túra első emberes pontjához.

sam_2976-effects

Hangulat kép Papp-rét felé

A Visegrádi-kapuhoz egy újabb hosszú szakasz után értünk el, az út folyamán megcsonálhattuk a Moli pihenőt. Ami  kis ülő hellyel kínál mindenkit, engem főleg a látvány és a kilátás nyűgöz le, mint oly sokszor. Amúgy ezt a helyet Molnár Lajos emlékére állította KPVDSZ Vörös Meteor Természetbarát Egyesülete Hegymászó Szakosztálya. A pár perc alatt egy szép panorámát lőttem beszívtam a friss – szmog mentes – levegőt és mentünk is tovább.

sam_2989-pano

Panoráma a Moli pihenőről

A visegrádi-kapu után indult el igazából a túra. A szervezők szépen kitalálták. Az igazi finomság most jön. Elkezdtünk a kék kereszten visszafordulni, majd jött a Zöld sáv. A József-forrástól egészen a Kis-Bükk-tetőig. Akinek ez nem mond semmit, akkor elárulom, hogy ez  egy eléggé alattomos rész, ugyanakkor csodálatos. Felfele gyalogolsz jó sokat, majd hírtelen beleereszkedsz a Kalicsa-patak medrébe egy 50 méternyi mini szurdok járás a patak mederben, majd szépen majdnem merőlegesen (mikor előszőr láttam merre kell menni tényleg úgy tűnt) fel ki a mederből. Nagyon hangulatos rész, de azért itt mindig hallok egy-két szitokszót 🙂

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kalicsa-patak medre

Miután majdnem elértük a Vörös-kő csúcsát ( A Kis-Bükk-tetőtől a tábla szerint 25 perc, kb. 1 km-re lehetett, minimális szintemelkedéssel), mi az itiner szerint szerpentinen leereszkedünk, egészen  A Sárga-pöttyig. Innen jön az egyik toplistás emelkedő, vagyis pontosabban annak bemelegítő szakasz a Hétvályús-forrásig. A forrás 1817 óta van kiépítve, és a legtöbb túrázó itt kap frászt, ha meglátja, hol is megy tovább a sárga forrás jelzése. Ugyanis, mindenféle szerpentínt kerőlve, nagyjából toronyiránt közlekedik majdnem egyenesen a Vörös-kő teteéig. Én egyszerűen állva legelős emelkedőnek szoktam hívni, de néha bizony kapaszkodva magad húzva kell felmenni ezen az emelkedőn. Nézzetek balgának, de az egyik kedvencem.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Vörös-kő szürkületben

 

A küzdelem mit sem ér, ha nincs sikerélmény, a csúcson vár a jellegzetes kilátó és a csodás panoráma. Nekünk már sötétbe burkolózott a táj. Innen már “csak” le kell ereszkedni a piros sávon, mely azért az olvadt hó miatt még kalandos volt, de beértünk, és jól elfáradt barátom, aki biztos szídott magában, hogy hova hoztam.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Az “állva legelős emelkedő”

 

 

Jó kis túra, én a második feléért szeretem igazán ezt az útvonalat, nem úszta meg a cipőm sem. Már egy ideje tropa volt az alja és azt vártam mikor megy teljesen tönkre, így ez a túra adta meg neki az utolsó döfést. 2016.03.29-2017.02.04-ig használtam az összes túrán, kb. 1700 km-t tettem bele.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Volt egy cipőm…

 

 

 

 

 

 

 

Az új üdvöske kíváncsi vagyok meddig bírja majd…

 

 

Leave a Reply

