Solymári-ördöglyuk


SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kilátás a barlang elől

Solymár emelkedős utcáitól nem is olyan messzire található a Solymári-ördöglyuk barlang. Mint a legtöbb barlang ez is védett és lakatokkal vaskapukkal lezárt terület. Enegdélyek nélkül és hivatalos barlangász vezető nélkül nem is tudsz eljutni. Akárhányszor is megcsodáltam a kilátást innen, vagy lefotóztam a vaskaput,  lemenni és megismerni a barlang rejtélyeit még nem sikerült. A barlang könnyen megközelíthető a zöld sáv jelzésről.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Solymári-ördöglyuk bejárata

Szombati napon úgy alakult, hogy bejárhattam egy kicsit ezt a barlangot. Kopottas zöld barlang jelzés mutatja az utat. Mi a meredek utca végén leparkolva vittük fel a barlang bejáratához a barlangász felszereléseket. A bejutás mindjárt nehézkes volt, mert nem nyilt a vasajtó. A hideg miatt befagyott a retesz, de sikerült kiolvasztani egy palackkal. A barlangba menekülvén a hidegtől, az ismerős 10-12 fokos kellemes hőmérséklet rögtön engem is megcsapott. A lépcsők nagyobb terénél átöltöztünk, overáll, lámpa, gumicsizma. Mentünk le a Cirkusz terembe, majd onnan egészen a Labirintus teremig. A csapat itt kettévált. Négyen elmentünk felfedezni, a többiek meg elkezdték azt amiért jöttek.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Egy csepp

Egy eddig ismeretlen járat takarítását végezte a csapat. Ha szerencséjük lesz a járat akár egy új irányt is mutathat, de az is lehet, hogy az egész a semmibe vezet.
Több vaslétra is el van helyezve a barlangba illetve kötelek és láncok. Ezek segítségével jártuk be a barlang egy jó részét. Kicsiny denevérek pihentek itt-ott. óvatosan haladtunk ne zavarjuk őket.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Denevér pihent

Az első barlangi próba a “keserves nyőgések folyosója” volt. Kicsit ki kell tolnod magad, és bizony kiadhatsz magadból nyőgés hangokat. Hát innen a név. A legtöbb név amúgy igen beszédes, vicces a története.
A “Morzsoló “után mindjár bekerültünk a “Konzerv” terembe ahol vezetőnk elmondása szerint 30 felnőtt ember is elfért már. Innen mentünk  a “Szülőlyukon” keresztül, amin kipréselve magad tényleg úgy éreztem, mintha a barlang szájából születhettem volna meg immáron másodszorra.
Megnéztük a “Soványítón” keresztül, hogy van a

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Az egyik szűkületből kijőve

barlang másik kijárata az úgy nevezett “Pipa”. A “Soványítónál” hasat behúzod, a “Pipát” nem láttam, de a járat alakja miatt kapta a nevét. Eddigre már jócskán ki is melegedtem. Egyáltalán nem fáztam, kicsit meg is izzadtam.
Még volt egy kis időnk ezért elmentünk a “Lapítón” keresztül egy másik irányba is, ahol az “Őrület” szűkület taláható.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Az “Őrület” ezen keresztül ketten is átjöttek a csapatból (Én már nem fértem át)

Nem vezet sehova egy lyuk, amint elvileg keresztül tudod magad tolni (sisak nélkül). Nekem esélyem se volt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

A “Lapító”

Visszafelé még a “Fityma” szűköleten ereszkedve visszamentünk oda ahonnan jöttünk és beálltunk segíteni. Észre sem vettem de 5 órát tartózkodtunk a barlangban, teljesen feltöltődve jöttem ki.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kellett azért néha erő 😀

Aki pedig szeretné meglátogatni a barlangot szoktak tartani vezetéseket, amelyet nagyon tudok ajánlani családi programnak, vagy baráti társaságoknak.
Azt viszont előre vetítem: Készülj fel, hogy koszos leszel 😀
Meglepő, nem? 😀

Leave a Reply

