2017.01.14 – Kerecsen 20


SAMSUNG CAMERA PICTURESDéli Pályaudvar. Reggel 7:30. Nem is vonathoz megyek, ismét egy túra a cél. Ez úttal is egy 20 km-es túrát választottam. A Téli Turul Túra az Istenhegyi út és a Böszörményi út sarkán állított emlékmű miatt kaphatta nevét. A városból fokozatosan kisétálva egészen Nagykovácsiig sétáltam. A terep nagyon szép havas volt. Persze nem volt 20 fok, de nem is volt nagy hideg. Ez úttal túratársam egy régi ismerősöm volt, aki hősiesen bírta a terepet és szépen edzi magát, hogy később hosszabb távot is minden turulturaakadály nélkül tudjon venni. A hó ropogott a lábam alatt. Az erdő mindig más-más arcát mutatta. A túra nem volt nehéz, folyamatosan lehetett haladni. Finom erdélyi cékla, zsír, házi csokoládé fogadott minket az utunk során. A 23 km-es célban pedig tea és rétes. A szervezés és az időjárás is hibátlan volt. A cél számomra már sokszor megjárt Nagykovácsi plébánia volt. Amúgy a Nagyboldogasszony-templom előtt szintén van egy első és második világháborús emlékmű, amit szintén egy turullal ábrázoltak.

Az útvonal nagy része számomra ismerős volt, mégis volt amin simán elkevertem, vagy jobban körül kellett néznem. Így nagyobb újdonságot nem tartalmazott, inkább csak egyik másik útvonalat éppen egy ellenkező irányból tettem meg, mint eddig szoktam, vagy egy már ismerős útba máshonnan csatlakoztam be. Mégis a táj sok helyen elvarázsolt erődnek hatott, köszönhetően a friss hónak.

A túrán bátran ajánlom kezdőknek, téli túra ellenére. Íme egy kis kollázs a képekből:

sam_2435-collage

 

Leave a Reply

