2015.04.30 – Sárga 50 – szalagozás


A túra rögzített útvonala.

Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=6279
Képek megtekinthetőek itt.

A sárga teljesítménytúrákkal kapcsolatban kicsit elfogult vagyok. Ez a teljesítménytúra volt, amit először próbáltam teljesíteni, akkor 50 Km-ig jutottam. Tavaly már a rendezők között voltam, rajtoltattam illetve sepertem a túrát, ekkor megtettem a teljes távot. Idén is szerettem volna kivenni a részemet a szervezésben. Így vált a Sárga túra ebben az évben is a munka ünnepén egy fontos eseménnyé.
A szervezés szakasza úgy alakult, hogy jobban bele láthattam abba, mi is kell egy túra megszervezéséhez. Mindent sikerült úgy intézni, hogy hivatalos legyen. Engedélyes, egészségügyi biztosítás, bejárás, szalagozás, étel rendelés.
Mivel a túra napján pontőrnek voltam beosztva, úgy gondoltam vállalom a szalagozást és bejárást. Az eredeti tervem szerint végig megyek 70 km-en és csak az első szakaszokat szalagozom. Nem akartam túl korán indulni, ezért 10 óra körül értem Esztergomba, és onnan indultam el.
Nappal teljesen más ez a táj. Nagyon szép völgy mellett vezet el végig nyílt helyen. Pont azt a szakaszt tudtam bejárni nappal, amit eddig éjszaka tettem meg.
Az orgona már virágzott, csodálatos illattal borítja el a mezőt. Gyorsan haladtam, még az után is, hogy elkezdtem szalagozni.
A szalagok mellett táblákat is raktam ki három helyre, annak ellenére haladtam jól, hogy minden ellátás nálam volt.
Klastrompusztánál tartottam egy kisebb pihenőt, amíg falatoztam figyeltem a mellettem elhaladó túrázókat
Meglepően szép idő volt, hét ágra sütött a nap, ezért sok túrázóval találkoztam. A Pilisnyeregnél nagy hátizsákos túrázókkal utána pedig egy másik kóborlóval (nem walking dead), aki épp a Pilis forrásait fedezte fel. Beszélgettünk túrákról és meséltem neki a Sárga túráról is.
Miután elbúcsúztunk újra egyedül voltam, tetszett az, hogy egyedül vagyok, nem szorít szintidő. Aztán röfögésre lettem figyelmes. Egy egész vaddisznócsalád túrta az avart előttem. Lépteimre mindegyik futni kezdett ide-oda. Az egyik valami nagyon finomat találhatott, mert elbambult így le tudtam fotózni.
Az Antónia-árok Natura 2000 terület. Kerítéssel van védve és forgó ajtó enged be. Pont ezért nehezen megközelíthető járművel így a tél okozta károk egyedül itt látszódtak. A magas áramú vezetékek tartóoszlopa több helyen is ki volt dőlve. Vezeték már nem volt sehol, így biztonságosan lehetett menni.
Ahogy haladtam, úgy kezdett sötétedni. Az Újlaki-hegyre felérve már a naplementét csodálhattam. Mivel Budaörsről nehezebben tudtam volna hazajutni, ezért végül csak Hűvösvölgyig gyalogoltam.
Másnap korán keltem, hogy a Hűvösvölgyi ponton pontőrként tevékenykedjek. Sokan voltak, és mindig jöttek a leggyorsabbak majdnem megelőztek, még ki sem pakoltunk.
A nap gyorsan eltelt és ismét egy jó nap telt el. több, mint 700-an vettek részt az eseményen, és remélem a jövőre is részese lehetek ennek a túrának illetve szervezésének.

Leave a Reply

