2015.04.25 – Karancs-Medves 50


A túra útvonala a kitérőkkel.

SAMSUNG CAMERA PICTURESA túra adatai:
http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=6025
Képes beszámoló megtekintése itt.

Már a tavalyi évben is el szerettem volna jutni Salgótarjánba, hogy a Karancs-Medves túrákon részt vegyek. Sokat hallottam arról milyen szép ez a vidék, így sokat vártam tőle. Már előre meséltek nekem hol lehet letérni, mit érdemes jól megnézni, így úgy gondoltam szintidő kihasználósan mindent beleteszek. Igaz a teljesítménytúra arra való, hogy a kijelölt úton haladjunk, de most úgy véltem egy-két kitérőért megéri, ezek úgyis saját szintidő terhére mennek.

Végig hármasban mentük, ahogy lejutottunk egy kocsival. Igaz, senkinek sem volt kötelező követnie az én őrült ötletemet, de elég sokáig bírták a kalandozásaimat.

Kálvária

A túra rögtön felvezetett Salgótarján kálváriájára, nagyon szimpatikus volt, szerpentin út és meredek kis domboldal. A túrán végig amúgy sok volt a szint, de ezt nem bántam.

Szép helyen hegyek lábánál közlekedtünk, már ekkor elvarázsolt a hely. Reméltem, hogy arra a hegyre, ami mellettünk magasodik fel is fogunk mászni. Elsőként a Karancs csúcsát kezdtük meghódítani. ahogy haladtunk felfele, egyszer csak egy forrás volt mellettünk. Ki is próbáltam milyen ez a forrás. A különlegessége az volt, hogy két fa közt volt kivezetve.

A Karancs kápolna nagyon szép helyen van, még a Karancs csúcsa előtt megnéztük, ez kötelező pont volt, ugyancsak a Karancs csúcsa. A Kilátóba felmászni hosszan kellett, viszont jó volt a kilátás. az idő remek volt. Mivel itt közel voltunk a határhoz, el is mentünk a határkőig, ahol kötelező fotókat csináltunk egymásról.

Csodás idő és szép hegyek

Somoskőújfalu után egy valaha vasúti alagúttal találkoztunk, átmentünk az alagút alatt, amely a rövid távosok útvonala lehetett, mert mindenki arra ment. Mi hamarosan visszafordultunk egy másik úton, amit a térképen már előre kinéztem. Az első kitérőt ezzel meg is csináltuk. A Salgóvár felé vettük az irányt, persze itt is kitaláltam, hogy előtte még nézzük már meg a Boszorkánykövet.

Boszorkány-kő

Csodálatos kilátás és csodálatos sziklaperemről van szó. Ámultam és bámultam, teljesen megérte az a kis kitérő. Salgóvár is nagyon szép helyen van, s már látni lehetett a következő várt, mely célpontunk is volt Somoskőt.

Eresztvénynél csurgatott zsíros kenyeret ettünk és felfrissültünk. Hangulatos egy kirándulóközpont van arra, ráadásul Somoskő sincs messze tőle. Ahogy közelítettünk Somoskő felé, úgy vált egyre szebbé az a vár.

A várat nem néztük meg belülről és nem tudtam, hogy a híres bazaltömlés itt található a vár túloldalán. Így ezt kihagytam, pedig karnyújtásnyira voltam tőle. Ez már jelentéktelennek bizonyult, mert, tudtam, hogy jövőre is eljövök ide.

Salgóvár

Újabb kitérőt teszünk, a határ menti zöld mentén haladva egy kőkiállítást tekintek meg. Majd visszatérek az eredeti útvonalra. Már csak két kitérő van – mondom a fiúknak lelkesen, akik már aggódnak, hogy beérünk-e szintidőre.

Rónabányán nem találkozunk medvével, ezért bátran megyünk fel Szilvás-kőre. A Sárga jelzésről letérve felmegyünk, és itt látunk bazaltkockákat, csodálatos képződményeket, nagyon szép kis tanösvény van erre, innen visszatérünk az útvonalra, a fiúk sietősre fogják. én még mindig nem sietek sehova.

Eresztvény – zsírcsurgatás

Egy vassal teli forrásból iszok, nem sokat, mert tényleg olyan, mintha rozsdás szöget nyalogatnék.

Az utolsó hegy előtt még felmászunk a Somlyóra, mint kötelező érintőpont. Pécs-kő nyergéig megyünk, de olyan közel volt a Pécs-kő csúcsa, hogy kénytelen voltam felmászni oda is. Egyik kitérőt sem bántam meg, így ezt sem. Csodálatos 360 fokos panoráma kilátás fogadott.

Salgótarján már nem volt messze. Jah és a szintidő? Maradt még közel egy órám belőle. De ez nem érdekelt, mert csodálatos túrán és tájon voltam. Ide vissza kell térni.

A szervezés tökéletes volt, csak azt sajnáltam, hogy a “sportérem” nem emlékeztet arra a helyre ahol jártam, pedig a 30-as távnak gyönyörű jelvénye van.

Leave a Reply

