2015.04.18 – Gerecse 50


A Túra útvonala

SAMSUNG CAMERA PICTURESA Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=6050
Hivatalos honlap: http://gerecse50.hu/
Képes beszámoló megtekinthető itt.

Kevés olyan túra van, ami olyan nagy tömeget mozgat meg, mint a méltán híres Gerecse túrák. Az útvonal, igazán idális mindenki számára. Nagyon szépen mutatja be a Gerecse szépségeit, ugyanakkor Bányahegy az egyetlen igazán komoly emelkedő benne, így sokaknak ez a kihívás nagyon megfelelő első túrának, vagy csak egy bakancslistás teljesítésnek.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tatabányán a rajt után

Tavaly már voltam a Gerecsén, idén is erre a túrát választottam végül. A trükk, hogy korán kell érkezni, az elején érdemes a tömeget leelőzni és akkor varázslat történik..

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Sziklás, Medvehegymás, illetve zöldülő természet.

6:10-kor rajtoltam el. Ekkor már több száz ember volt az úton. Én is elindultam néha kocogva, vagy erős gyaloglós tempóban. Amerre csak mentem kígyózó emberek sora, ennek ellenére a pontőrök profin végezték a munkájukat.

Talán az első két ellenőrzőpontin volt nagyobb tömeg, utána szépen elfogyott az emberek áradata. Engem is előzött egy-egy terepfutó vagy gyorsabb gyalogos.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tálod templom

Az embertömeg leküzdése után, a Gerecse teljesen más volt. Megmutatta a szépségeit. Sokan azért is választják talán ezt a túrát, mert vannak közös szakaszai a Kinizsi 100-assal, illetve egy jó felkészítő túra is lehet. (Bár ugye az kétszer ilyen hosszú)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Bánya-hegy FEL!

A medvehagymák illata több helyen is körbelengte az erdőt.  Utam során találkoztam Zsolttal, akit már ismertem más túrákról, így együtt maradtunk. Dani volt még aki velünk maradt, így hármasban jó kedvűen beszélgetve nevetve mentünk a távon.

Így hamar jöttek a falvak és faltuk a kilométereket. Először Tardos, egy gyors kávézás után már magunk mögött is hagytuk.

Héregnél hűsítettem magamat fagylalttal. Az időjárás ugyanis remek volt. Jósoltak némi esőt, de ettől nem féltünk.

A Bánya-hegy megmászása tényleg izzasztó és pulzusemelő, mire feljutunk, már érezzük, hogy mentünk felfele valamit. Innen igazából nincs is nagy szint a túrán. A Vértestolnára vezető műút mellett a faluban lakók szolgáltak szódával, zsíros kenyérrel. A hangulat itt remek volt, a kedvességükkel nem először lopták a szívembe magukat.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Vértestolnai pontőr

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Sok volt az úton a csodásabbnál csodásabb fák.

A Turul szoborhoz még fel kell menni, mint utolsó emelkedő és látványosság. Itt egy kicsit csöpögött az eső, de nem volt említésre méltó. A lépcsőkön lezúdulva kocogva értünk be a célba.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Turul

A Gerecse túrát mindenkinek tudom ajánlani, mert a sok ember gazán jó húzóerő, Sok táv van, kicsiknek, nagyoknak, remélem még jó sokáig.

Leave a Reply

