2015.04.05 – Odvas-Kőris 30


Az útvonal

SAMSUNG CAMERA PICTURES

A túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=5970

Képes beszámoló megtekinthető itt.

Szombat este érkeztem Bakonybélbe a szervezői autóval. A túra főszervezője rendes volt, mert segített szállást és kocsit is találni a túrára. A Bakonyban túrázni mindig meseszép, Bakonybél pedig egy csodálatos völgyben helyezkedik el körülvéve hegyekkel.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

A patak mentén…

Nehéz innentől kezdve nem elfogultan írni a túráról. Sajnos kedvesem nem tudott lejutni, így én egyedül indultam és kényelmes tempóban mentem végig az úton.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Holt-tenger Bakonyban

A túra eleje nagyon tetszett a gyilkos-tó, a szalagozott úton a szépséges ösvény és völgyek. Csak csodálkoztam és nyitott szájjal mentem a túrán. Mivel elsők között indultam nem találkoztam nagyon másokkal ezen a szakaszon, mégsem bántam, jó néha az erdő csendjét figyelni, vagy ismét szarvasokat meglesni.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Egy csodás völgyben…

A Gyilkos-tónál van egy hivatalos vadász emlékhely, St. Hubertus a vadászok védőszentje. Nem az alkoholos italról van szó, hanem egy tényleges szentről Hubertről, aki püspökként tevékenykedett. A szarvas az agancsa között megjelenő feszülettel ahhoz a legendájához tartozik, mely a szent életéhez vezette őt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Odvaskői-barlang

Az Odvaskő-barlang és a Kőris-hegy már a második kanyarra tartogatta magát. A barlanghoz felmászni igazi felüdülés volt. Végre egy kihívásokkal teli emelkedő. Igazi meredek, megizzasztó, és jól eső. Persze mire bemelegedik az ember, már vége is. A barlangok bejáratánál tájékoztató olvasható a barlangról magyarul és angolul, ez nagyon jó ötlet, sok helyen hiányzik az ilyen információ.

A Kőris-hegyre a kényelmesebbik részen megyek fel, mert követem a szalagozást, a leírást, és gyorsan odaérek a kilátóhoz.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kőris-hegy kilátó

A Bakonybélben lévő célig még eltöltök egy kis időt, de a célban ránézek az órámra. Eszek iszok és úgy döntök, túl szép az idő és túl korán van még haza indulni. Elindulok egy magán túrára Zirc a cél, elérni a Budapestre induló buszt.

A sárga sávon Szépalmapusztáig, majd onnan az OKT útvonalán mentem végig. Szépalmapuszta egy csodálatos hely, rálátni a Kőris-hegyre. Az Országos Kék Túrával bevallom hadilábon állok. Nem tudok mit kezdeni vele. Nagyon szép érdekességeket (építészeti,természeti)  mutat be, viszont túl sok benne az olyan útvonal, amiben lényegi látványosság nincs. Néha kifejezetten jó letérni róla egy “alacsonyabb rendű útra vagy KEreszt vagy forrás vagy rom jelzésre. Ezen a szakaszon nem volt. Borzavár csöndesen fogadott, Zircre pedig úgy értem, hogy egy kellemes kis emelkedőt is magam mögött tudhattam.

Be akartam nézni az arborétumba, de sajnos elég kevés időm maradt a busz indulásáig, így egy rövid fotózás és hamburger vásárlás után elindultam a busz felé, amely hazáig szállított.

Leave a Reply

