2015.03.15 – Népek tavasza 30

TTT: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=5877
A Túra saját honlapja: http://www.nepektavasza.hu/
Képes beszámoló itt tekinthető meg.

nepektavasza

A Túra útvonala

Március 15-én vasárnap sem sütött sokat a nap, csak a végére, pedig reménykedtünk. A túrát könnyen és gyalogosan közelítettük meg korán kedvesemmel, hiszen a szomszédban lévő mini hotelben szálltunk meg.

A túra rajtja Királyasztal volt, ezt a helyet csak a papír alapú térképen találtam meg, mai napig nem tudom miért az elnevezés, ha van aki tudja, ossza meg velem.

A rajtoltatás gördülékeny volt, még csomagjainkat is le tudtuk rakni a rajt/cél helyszínén. Kedvesem legnagyobb örömére Királyasztalról lefelé indultunk. A Majális parkig. Követtük a zöld sávot.

Királyasztal – rajt

Hermann Ottó emlékpark

Már itt mindenki alternatív útvonalon ment, ezt nem tudtom a mai napig megérteni, főleg nem egy 30 km hosszú túra szempontjából. Többet lehet menni, kitérni ide-oda, de rövidíteni csak azért, hogy gyorsabbak legyünk, beérjünk szintidőre, felesleges. A túra kiírt útvonalán haladva elmondhatom, hogy csodálatos dolgokat fedeztünk fel az eredeti útvonal mentén is, és csak két nagyon kis kitérőt tettünk.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Scilla buekkensis (Köszönet a megfejtésért @dokijano)

A Gulicska teteje hosszú saras és vendégmarasztalós emelkedője sokaknak fárasztó, viszont felérve a pontra szép kilátópont és egy szirtoldal vár minket. A Hóvirág mezők mellett már más virágok is nyílnak. Botanikai tudásom nem jut el odáig, hogy mindet beazonosítsam.

A Borongós idő ellenére a Bükki hegyekre lenézni csodálatos látvány 1-2 hét és a kilátás innen elsőrangú lehet. A Fehérkő-lápa felé vesszük az utunk, a túra nem vezet fel a csúcsra (az én legnagyobb sajnálatomra, kedvesem legnagyobb örömére)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Az út amely levezet Lillafüredre.

Az útviszonyok kezdenek normalizálódni, de azért elég változatos, nyirkos, nedves. Egy szerpentines széles úton csorgunk le Lillafüredre. Csodálatos a látvány ami elénktárul. Először a szomszédos hegyek, majd a falu maga, ez a köves ösvény elvarázsol. A sziklába kicsin alagutat fúrtak, hogy gyalogszerrel könnyen le tudjunk menni a hegyről.

Lillafüred igazi üdülőfalu, még nincs turistaszezon, 1-2 horgász látható csak a tó környékén. Az esős időben talán harapnak majd a halak. Azt, hogy mennyire volt kapás sosem fogom megtudni, ellenben az út enyhén emelkedik a Lencsés-nyeregbe. Fokozatos a sár illetve a jobban járható terep viszonya. Felmászunk a Csókásra, majd hosszú lankás emelkedő után a piros háromszögön (végre) rendesen is emelkedik az Örvény-kőig. Jókai Mór emlékoszlop áll itt, és csodálatos kilátás nyílik Mályinka és Tardona felé.

Örvény-kő kilátás

Visszafordulunk és hamarosan a sárga sávon haladunk hosszan, folyamatos ereszkedéssel, néhol kisebb emelkedőkkel. A túra két fontos emelkedőjét már megtettük, kényelmesen megyünk hát Ortás-tető felé. A Keskeny-lyuk felé menet elmegyünk több barlang mellett. (A legszebb felé kitértünk egyet, ezt a térkép tanulsága szerint Dante poklának is nevezik)

“Dante pokla” barlang

Keskeny-lyuk ellenőrzőponton már sokan napoztak, a Kökörcsineket szalaggal védték, ne tapossuk el őket. Készítek azért róluk egy közeli képet. Nagyon szép ez a virág, és eszembe jut a hamarosan következő Andezit túra, ahol ennek a virágnak a fekete változatát is meg fogjuk tudni csodálni.

Ostoros-hegy oldaláig megyünk, csendben, madarak csicsergésétől. A csendet élvezzük, csak mi és az erdő. Jól futható lejtőket néha megfutjuk, és így elég gyorsan azon kapjuk magunkat, hogy máris az utolsó kis emelkedőt küzdjük le és látjuk a célt.

Kökörcsin (Tátogó fajta)

Beérkezve, át tudunk öltözni, a csomagjainkra is vigyáztak, meleg tea zsíros kenyér vár minket. Még kapunk egy kitűzőt (Az első rendezésnek a kitűzője volt) Kedvesen beszélgetünk a rendezőkel (feltartva őket feladatuk elvégzésében)

Mindez nem számított, mert nagyon jól éreztük magunkat. (Gulicska azért 1:0-ra vezet) Legyalogoltunk még Felső-Majláth-ig ahonnan a villamossal végigrobogtunk a városon, és egy telekocsival hazáig döcögtünk.

Köszönjük a szervezést, remek volt. Mindenképp szeretnék többet látni a Bükkből, így ide vissza kell még jönni.