2015.03.01 – Göcseji Galopp


göcsej

A túra útvonala megtekinthető a képre kattintva

Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=6126
A túra honlapja : http://www.gocsejtajfutas.blogspot.hu/
Képes beszámoló itt

Minden ott kezdődik egy túránál, hogy kiválasztásra kerül. Valamiért megtetszik, kiválasztod, szeretnél elmenni rá. Budapestről Göcsejre lejutni előző nap lehet, vagy korán keléssel. Mi az utóbbit választottuk, én hajnali egy körül keltem fel, hogy kiérjek a Petőfi híd Budai hídfőjére. A telekocsi azért remek dolog, mert az utazás költségei töredéke annak, amit amúgy ráköltenél. Csak legyen meg nekem is a jogsim… Onnantól nem aludhatok be kényelmesen hátul (szóval majd letagadom, hogy van :D)

Kávás település messze van. Még galaxisokat sem kell keresztezni, mégis Budapestről 3 órás autókázás. A rajt épületét vadregényes módon megtaláltuk, már láttam ismerős túrázókat, akik vígan indultak el. Hamarosan én is követtem őket.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Virágok nyílása… itt a tavasz…(Kankalin)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hóvirág

 

Göcsej tájékán először barangoltam. Már vártam a mozgást, de közben beszívtam a friss vidéki levegőt és látványosságokat. A túra útvonala legendásan sáros szokott lenni, én a szokásos módon készültem: Semmi különössel. A sár az mindenhol sár. A sár osztályozása amúgy is megvan már így 3 pont adható a legsarasabb terepért és +0.5 pont jár a cserháti sárnak, mert még mindig „über alles”.

Az első 8 kilométeren volt ugyan sár, de kerülhető, nem is nagyon lassított, a cipőm is csak mértékletesen lett koszos. Azért a Közép-Zalai-dombság bebizonyította, hogy ki tud mindenkivel tolni. és a cipőm a végére három különböző színű is volt. „Színváltós”, mint ahogy azt egyik ponton megjegyeztem.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tőzike

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Szinte mindegyik településen volt egy harangláb.

 

A dimbes-dombos terepen nem voltak kegyetlen emelkedők, nem volt térig érő áthatolhatatlan dzsumbuj vagy más útakadály. Kellemes volt a terep, néhol igen csodálatos és szép. A nap hiányzott ahhoz, hogy minden tökéletes legyen, így egy kicsit a képek is borongósak lettek

Utolértem túratársakat, és már velük tartottam, fotózgattam őket is. Drukkoltam, hátha beleesnek a patakba. (milyen kedves vagyok) Persze mindezt a jó hangulat jegyében. A terep közben hol aszfaltos, hol saras, hol lápos, hol száraz, hol kevésbé száraz volt. Viszont egyértelműen tavasz volt, még akkor is, ha ez a túra elején nem úgy tűnt.

SAM_5706

Megálltak, így lefotóztam őket.

Az útvonal során rengeteg kisebb települést értünk, néha ezek csak egy-egy házak voltak, néha több. A szeges településeket hagytuk el, mentünk keresztül át rajtuk (Ez a településforma, Őrségben szeresként jellemző, Göcsejben pedig szegesként ismert), Barabásszeg (Becsvölgye), Kereseszeg (talán 1 házban laknak még) és Kustánszeg településeket érintettük. Mindegyik látványos és szép volt. Az utóbbi településen még egy Tó is volt, ahol pár horgász várt arra, hogy a halak horogra akadjanak, de úgy látszott a mai napjuk olyan lehetet, mint a Nagy Ho-Ho-Horgásznak legtöbbje.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Lápidék

 

Nem csak az időjárás mutatta, hogy tavasz van, de az is, hogy 4 különböző virágot is láttam nyílni. E mellett a Göcsej nagyon gazdag vad állománnyal rendelkezik, egy őz család tisztes távolban megállt nekem, hogy lefotózhassam őket.

Az ellátás a túrán Pazar volt. a célban finom lángos vagy palacsinat. Az útvonalat végig GG jelzéssel mutatták, ami fontos volt a tájékozódás miatt. Mindenkinek ajánlani tudom a túrát, még akkor is, ha messze van lakóhelyétől.

 

Sár mennyisége pontokban: 2/3

One thought on “2015.03.01 – Göcseji Galopp

  1. Pingback: | Göcsej Galopp 55/33/16/5 a kihívás

Leave a Reply

