Hegedűs Róbert Emléktúra – Az emléktúra


A Túra időpontja: 2013.11.16
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4551
Képek megtekintése

Ez a túra azért emlékezetes, mert a Budapest kupáról utólag hallottam, és ide azért jöttem el, hogy belépjek a Teljesítménytúrázók társaságába, és természetesen meglegyen az esélyem egy kupára. A dolog úgy történt, hogy egyik túrán felhívták figyelmemet (Rudolf István volt mellesleg), hogy olyan sokat túrázok, simán meg tudnám szerezni a Budapest kupát, lehet utólag pecsételni, szóval plusz sikerélményem is lehet.

Nosza kedvet kaptam rá, s mivel ezen a hétvégén más túra sem adódott elmentem erre az emléktúrára. Sajnos nem ismertem túra nevét adó ifjút, utólag olvastam mi történt vele. Remek ez a társaság, hogy minden évben megemlékezik róla. A túrát a Magyar Vándorok Teljesítménytúrázó egyesülete rendezi, hasonlóan a Piros túrákhoz, ezért számítani lehetett arra, hogy az ellátásra nem lesz panasz. Talán itt vetődött fel bennem, hogy mit is kéne adnia egy 26 Km-es túrának, ha azt jelzi van szolgáltatás.

A táv a gyakorlott túrázók körében kicsi, röviden megtehető, de azért egy normál ember számára ez a táv, ekkora szintkülönbséggel (1143 m) azért kihívásnak számít, hiszen máshol 50 Km-ben van ennyi szint.

Visszatérve a megfelelő ellátásra, talán a fele távnál adnék valami frissítést, és a célban meg full ellátást. A túra emléke az írás távlatában egyre halványodik, de azt tudom, hogy a célban lévő frissítés mindent vitt. Számomra a gyümölcs tea volt az amivel olyan elégedett voltam, mint a kisgyerek aki megkapja a nyalókát. Ami még jó dolog volt, hogy nem csak jelvényt, de kitűzőt is kaptunk, s bizony nem sok túra büszkélkedhet szép jelvényekkel. Bár a kék háttérből kidomborodó Hegedűs Róbert portréja nem mutat a legszebben (kinéztem magamnak egyet mi már jól néz ki), mégis ismét inkább a szellemiség és az emlékezést juttatja eszembe.

 

Leave a Reply

