Pálos 70 – Zarándoklat teljesítménytúrázóknak (is)


A Túra időpontja: 2013.10.05.
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4982
Képek megtekintése                                                       

Reggel van, még a korán reggelnél is korábban keltem fel. Ráadásul tegnap este én még túráztam egy éjszakai túrán, így tényleg keveset aludtam. Nem azért keltem korán, mert olyan messzire kellett volna utazni a rajt miatt, csak a Gellért-hegy lábához kellett eljutni. A rajt viszont 5-től volt. A korai indulás oka hazafelé elérni az utolsó vonatok egyikét a célból.

Nem csak én voltam az egyetlen, aki a hajnalban való kelést részesítette előnyben. Ismerős, tapasztalt túrázók. A szervezők nagy előkészületben voltak, a szervezők között megláttam egykori főnökömet, akiről akkor is tudtam, hogy túravezető, de még nem találkoztam vele, így nagyon megörültem, hogy látom, persze a sok feladata között nem tudtunk beszélni.

Még a nevezés közben felajánlotta Klári, hogyha vele tartok, akkor egy biztos pontig elfuvaroz. Ennek nagyon örültem, az amúgy nagyon kedves túratársat könnyű volt megismerni és megkedvelni. Annak ellenére, hogy rá kellett volna hallgatnom másokkal kezdtem el lépést tartani, egy rakéta sebességével távolodtunk mindenkitől. Sok érdekes történetet hallottam, de nem sokáig bírtam ezt a sebességet így körülbelül 15 kilométer után végleg lemaradtam és egyedül mentem a távon.

A túra különlegessége, hogy vallási vonatkozása is van. Három napos zarándoklattal is lehet teljesíteni. A kihívásokat keresők pedig, egy nap alatt sétálják végig a távot. A túra egészére jellemző volt, hogy egy különleges atmoszféra lebegte körül.

Több olyan pont is volt ahol már vártak minket hol ellátással, hol egy kis aprósággal, hogy a túrát emlékezetesebbé tegye számomra.

Az első ilyen pont még a Gellérthegyen a víztározóknál volt, ahol bejelölhetted, miért jöttél el az útra. A következő a Városmajori templomok között helyezkedett el, még a nap sem kelt fel teljesen, mindenki ébredezett. Egy követ vihettünk magunkkal, ezt a követ én meg is tartottam, bár mint kiderült szimbolikus jelentőséggel bírt és a következő ponton le is tehettem volna.

Az útvonal végig a különböző színű Mária úton vezetett, sok kegyhelyet, imafalat, szobrot és templomot vagy azok romjait érintette. A több, mint 30 oldalas útikönyv nem csak az útvonalat tartalmazta, hanem gondolatokat, a Bibliából való idézeteket is. Ennek ellenére a gondolataimba elmerülve, vagy csak az útvonalban gyönyörködve többször tovább haladtam, vagy kevertem el. Utólag már nem értem, hogyan sikerült ezt véghezvinni, a végén így 80 km-es túrát csináltam magamnak.

Az útvonal, az ellenőrzőpontok ellátás bőséges volt, még forró gulyáslevest is kaptunk. Itt értem be azokat, akik a három napos zarándoklaton voltak. Csodálattal néztek rám és túratársaimra is, hogy milyen kitartóak vagyunk. A leves olyan friss volt, hogy még perceket kellett várni, mire elkészült, de megérte, még úgy is, hogy az itt töltött időt ledolgozni nem tudtam, így a kompot 10 perccel késtem le.

A Pilis- és Visegrádi-hegységet a Börzsönytől a Duna választja el. Az utolsó kb. 10 kilométerben belekóstolhattam egyik kedvenc területembe is. Ehhez persze előtte át kellett, hogy keljek a komppal, melynek jegyét a nevezési díj is tartalmazta. Mivel több, mint fél órát kellett várnom, nagy szerencsém volt, hogy ott is ellenőrző pont fogadott tábortűzzel és vidám hangulattal. Nagy sötétben már nem csodálhattam meg a Börzsönyi tájat és féltem, hogy nem érem el az utolsó buszt, amivel Szobig eljutok, így ahogy csak tudtam szedtem a lábam. Nem csak én voltam ugyanabban a cipőben, több túrázó is ezért kocogott, futott el mellettem.

A célba beérve, sietvén vettem át a díjazást, szívesen maradtam volna beszélgetni, de még a cél előtt mondták, hogyha sietek, egy mikrobusz levisz egy adag túrázót a szobi vasútállomásra. Könnyedén elérve így a buszt otthon tudtam aludni. A szervezőknek nagy szerepe volt abban, hogy örök élményekkel gazdagodtam.

Leave a Reply

