Galgamente 80 – Az ebugatta


A Túra időpontja: 2013.09.28
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4842
Képek megtekintése

A Palóc túrán nagyon megtetszett a Cserhát, mikor megláttam, hogy egy másik hosszabb táv is érinti egyes pontjait, rögtön neveztem rá. Ezt a nevezést azonban jól meg kellett gondolni két okból is. Egyrészt a túra kiírásában mindenkit figyelmeztettek, hogy 4,5-ös átlagnál gyorsabban kell haladni, mert a réten szabadon engedik a kutyákat. A másik érdekes kérdés a túra rajtába való odaérkezés volt. Ezt végül úgy sikerült orvosolni, hogy Évi felajánlotta, hogy Vácról elvisz engem. Kicsit kavarogtunk, hogy hol is lesz a rajt, majd egy pince helységben, ami egyébként kocsma is volt megtaláltuk.

Már a rajt is nagyon jó hangulatú volt, megkaptuk a szép útvonalvázlatot, és kezünkbe nyomtak egy-egy pogácsát. Még el sem indultam, de már szuper friss leveles sajtos pogácsát majszolhattam. A 80-as távon kötelező előnevezés volt, mint kiderült nem túl sokan jelentkeztek a túrára (olyan 10 fő körül). Mivel én nem voltam ismerős a tájon, és az útvonal 80%-a szalagozott magánutakon és ösvényeken haladt, ezért végig élvezhettem Évi társaságát. Remekül haladtunk, az ősz már beköszöntött visszafordíthatatlanul, de a dombok között járva csodálatos volt látni az ezerféle színben pompázó fákat és bokrokat. Annak ellenére, hogy jól haladtunk és a szalagozás is remek volt két nagyobb elkeverésünk is volt. Mindjárt az elején a legmagasabb pontra nehezen találtunk fel. Végül Bercel-hegyre felérvén otthagytuk egy ideiglenes útitársunkat, egy aranyos kutyát. Ez a kutyus egy Vadászház közeléből jött és kitartóan követett minket, holott nem etettük az elején, a hegyen megsajnáltam, így adtam neki vizet és a szalámit a szendvicsemből felajánlottam neki. Szerencsére a pontőrök lekötötték figyelmét, így remélem, a pontőrök segítségével hazatalál gazdijához.

Mentem már hosszabb túrát, de ez mégis valahogy különleges volt. Rengeteg olyan helyen vezetett a túra, ahol biztos soha nem jártam volna, pont azért, mert nem volt sehol turistajelzés. A kutyáktól azért tartottam, neveltem már fel kutyát és tudtam jól, ha egy területet véd, nagyon kemény tud lenni és egy apró meggondolatlan mozdulat és képes megharapni. A kutya szabadon engedésének érdekes története azonban az volt, hogy csak a kisebbik kutyát fogták meg, a nagy komondor szabadon maradt, mert nem bírja a köteléket. Ó én megértettem, de tisztes távolból kerültük azért ki a kutyát, aki markáns ugatásával és kimért állásával azért rendet parancsolt – szerencsére nem futott utánunk.

Az ellátásra továbbra sem volt panasz, ennyi pogácsát és csokit sose kaptam, a rendezők azért több emberre készültek, így bőven jutott több mindenkinek.

A táj szépsége, ahogy teltek a kilométerek úgy változott, mikor a Hosszú-völgyön keltünk át egyhangúan konstatáltuk, hogy igazán találó a névadás. Egy hatalmas völgy, amibe belépve szép a táj, de olyan hosszan kell menni rajta, hogy egyszerűen már monotonná válik, ráadásul sötétedett. Az utolsó kilométerek a Galga folyó mentén a töltésen volt a legmonotonabb a gyaloglás. Mint kiderült nincsenek már mögöttünk túrázók, csak a seprűk, így mi is segítettünk egy-egy táblát felszedni. Majd a folyó torkolata előtt kicsit korábban fordultunk ki a töltésről, így egy szalagot végül nem szedtünk össze. Sötét volt, mikor beértünk a célba, bőven a szintidőn belül és a 4,5-es átlag felett. Nagyon örültem, hogy egy tapasztaltabb túrázóval mehettem, így sikerülhetett tartani a tempót, még úgyis, hogy többször eltévedtünk és nagyon elfáradtam, így ezen bejegyzésben is megköszönöm a fuvart és a társaságát.

Az első alkalom volt, hogy egy iskolában aludjak hálózsákban. Nem sokat tudtam, mert az első hajnali busszal hazautaztam, boldogan viseltem az eddig legnagyobb kitűzőmet.

Leave a Reply

