Vöröskő 25 – Magasan fel!


A Túra időpontja: 2013.09.22
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4836
Képek megtekintése

Az első olyan hétvége, amikor két túrát is vállaltam, ennek oka nagyon egyszerű volt a Zsíros Deszka 20-on nem fáradtam el, kellemes volt és még maradt egy kisebb mozgáshiányom. A Vöröskő 25 km-es távja mindazonáltal pont Vasárnap volt, amikor nem igen szoktak túrát kiírni.

Korán reggel már ott tobzódtam a rajtban, de nem csak én, hanem mások is várták, hogy elindulhassanak. A virtuális rajtpisztoly eldördült én pedig nekiindultam, közvetlenül ott haladtam két gyors léptű túrázó mögött. Kíváncsi voltam, hogy egy ilyen rövidtávon meddig bírok velük haladni. Nem kellett sokáig várni, az első ellenőrzőpont hűlt helyén mindenki fotóz készített, ekkor még láttam őket, de az első emelkedő közeledtével fokozatosan távolodtam, s elég hamar nyomukat is veszítettem.

Először jártam ezen a vidéken ennek ellenére jól ment a tájékozódás, már jelentősen lelassultam (legalábbis a rakéta sebességűekhez képest), de még nekem is várni kellett a József-forrásnál az ellenőrzőpont nyitásáig. Ez a forrás volt a fordulópont a 25-ös távnak. Elindultam visszafele, először széles gyönyörű szerpentin vezetett lefele, mindjárt gyanús is volt, ennél több szint van ebben a túrában, majd sejtésem beigazolódott, megérkezett az eddig legmeredekebb emelkedőm, amit láttam. Sok rövidtávos, iskolás, túrázó lépésről-lépésre haladt, kézzel, lábbal, táskával és bottal segítették egymást és magukat a feljebb jutás érdekében.

Elindultam egy viszonylag stabil tempóval úgy valahol a gyök kettő és mínusz három között. Néhol én is használtam a kezemet. de sok embert hagytam magam mögött annak ellenére, hogy azt éreztem nagyon lassan haladok. Fogalmam sincs itt hogyan mentek fel gyorsabb léptő túratársaim, ideje lesz leckéket venni tőlük.

A hegy tetején egy emlékmű áll, gyönyörű kilátás fogadott, és PEZ cukorka. Innen már csak lefele vezetett az út. Menetközben találkoztam családokkal és bíztattam őket, hogy mindjárt felérnek, és innen eléggé lapos az emelkedő, nem kell aggódniuk.

A célba érve még mindig ragyogó napsütés volt, kényelmesen beszélgettem és megvártam a következő buszt ami hazáig vitt. Ez a túra nagyon kedves emlékeket adott, a rövidtáv ellenére igazán meg kellett dolgozni a kitűzőjéért.

Leave a Reply

