Zsíros Deszka 20 – Gyalogló vs. Túrázó


A Túra időpontja: 2013.09.21
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4828
Képek megtekintése

A túrázás fertőző jelenség. Mindig friss élményekkel és jól elfáradva, egyes esetekben bicegve és izomlázzal küszködve kerültem a munkahelyemre. Persze ilyenkor jól meg is kapom, hogy tönkre fogom tenni magam, meg, hogy „mit csináltál már megint?” Nagyon kedvesek a kollégáim, aggódnak, én meg megnyugtatom őket, hogy mindez felesleges. Addig-addig meséltem, míg aztán kedvet nem érzett főnököm egy kis kirándulásra. Persze legyen teljesítménytúra. Ki is néztük jó előre a Zsíros deszka eseményt. három különböző táv, Budai-hegység.

A rajtban végül hosszas töprengés után első bálozó túratársam a 20 km-est választotta. Elindultunk hát egy kutya társaságával egyetemben a túrán. A zöld sáv jelzés és a Széher út méltán híres emelkedői egészen az Árpád kilátóig bizony nem könnyű terep. Az első 8 km-es szakaszban több volt a szint, mint a maradék 12-ben. Az ilyen emelkedőkhöz nem szokott túratársam nem bírta, s nem is a kutya fáradt el, hanem gazdija. Persze semmi meglepő nem volt ebben. Nem szaladtunk, de azért tartottuk magunkat a kb. 4-es átlaghoz, ami egy ilyen túrára kiszámolt minimális átlagsebesség. Sokan mondják már a túrán, hogy az fejben dől el, bizony így volt ez főnökömnél is, bár jól érezte magát, a sok emelkedő elvette egy kicsit az erejét, és fejben fel is adta, innentől már egyenes út vezetett a végleges feladáshoz. Az Árpád kilátótól lekísértem a buszhoz. Én nagyon gratulálok neki, hiszen megtett majdnem 10 kilométert. Legközelebb pedig inkább felkészültebb lesz fejben is, mert szerintem fizikálisan bírta volna. Visszarohantam a ponthoz, majd innen szinte végig futva tettem meg a távot. Nem szoktam futni, de jól eset, főleg a lankásabb rész volt már csak hátra egy kisebb emelkedővel.

A célban természetesen kaptunk zsíros kenyeret, és az egyik legötletesebb jelvényt, amit valaha láttam. Egy Zsíros veknit ábrázol ez a kis szépség, és nagyot mosolyogtam rajta, egyik büszkeségem, sajnáltam, hogy nem kaphatott ilyet a főnököm, de megígérte, hogy jövőre újra megpróbálja.

Leave a Reply

