Meteor 50 – Szakadjon rád az ég!


A Túra időpontja: 2014.09.14.
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4807
Képek megtekintése.
Rögzített útvonal megtekintése.

Nyugodtan állíthatom, hogy eddig a túrák során szerencsém volt. Mindig száraz volt az idő, még, ha az útvonal mentén találkoztam már a sár fogalmával. Az ősz megállíthatatlanul beállított és én pedig kinéztem magamnak egy következő túrát. Már nem azért, mert tudni akarom, teljesíteni tudom-e, hanem az útvonal és a díjazás kuriózumnak számított, legalábbis nekem.

A Meteor túrákat régóta rendezik és a díjazása egy gyönyörű jelvény, a Budai-hegységben található Meteor-szurdokban is vezet a túra útvonala, ami miatt a nevét is kapta. Ezen kívül még egy érdekességet emelnék ki. A túrán nincs ellátás, a célban kap a teljesítő üdítőt.

Az ellátás tekintetében eddig sem nagyon voltak nagy elvárásaim. A hátizsákos túrázók közé sorolom magam, így mindig van nálam egy nagy hátizsák, amiben olyan dolgok is fellelhetőek, amire nem is gondoltátok. Így a túrán ez a hátizsák most is elkísért, és beleraktam a szokásos szendvicseimet is, amelyek az eddigi túrákkal szemben nem maradtak meg, hanem eláztak. (na jó fogyott is belőle, de kevés)

A túrára ezúttal nem egyedül indultam, U96 becenevű túrázóval indultam el ezen a szép túrán. Hamarosan beért az egyik gyorstalpaló túrázó, Márton Dániel. Itt említeném meg, hogy sok-sok nagy távos túrázó van, illetve megismertem már lassabb-gyorsabb túrázókat is, és mindenki közvetlen, barátságos, segítőkész. Ha nem is igaz barátok, de hosszabb-rövidebb ideig összetartó egységgé kovácsolódik mindig a társaság, így mindig örömmel találkozok velük, osztjuk meg nézeteinket a világról, vagy beszámolunk a másiknak egy-egy túráról.

Szegény U96-ot otthagyva Danival együtt kezdtem el emelkedni, de nem bírtam sokáig a tempóját a lejtőket megfutotta, így én ottmaradtam és el is kavartam. Majd jött hamarosan az áradás. Véget nem érő szakadő eső zúdult a nyakába mindenkinek, aki a túrán elindult. Sokan a 21A céljában kénytelenek voltak feladni, már nekem is nyújtották volna a díjazást, mikor mondtam, hogy én nekem ugyan ne adják, végig megyek.

Nem tudom honnan van ez a dac, vagy gőg, de egy új kihívásnak tekintettem az esőt. Az útvonalon többször is elkavartam, és a telefonom olyan szinten ázott be, hogy később soha többé nem tudtam bekapcsolni. (R.I.P: HTC)

Az “M” jelzéseket követve azért csak eljutottam a Meteor-szurdokhoz, ahol még eddig nem voltam, és tudtommal egy túra se vezet erre. Az eső bár alább hagyott, de a célba érkezésig nem állt el. A túra végére összeverődött egy kisebb csipet-csapat, együtt mentünk és próbáltuk követni az utat. Egy rövidtávos is inkább velünk tartott így a 21B túrája egy egyedi Meteor 30 lett. Az együtt maradás indoka pedig a közös eltévedés, illetve útvonal megtalálás lett.

Mikor átadták a jelvényt nagyon megörültem neki, ennél szebbet még ekkor nem láttam. Ez volt az első túra, ahol jelvényt osztottak. Sok túratárs mesélte nekem a kitűző-kontra jelvény közötti lényeges különbségeket, mégis mikor kezembe kaptam akkor vált számomra is láthatóvá, hogy ezért megérte, és jövőre is ott lesz a helyem!

Leave a Reply

