Palóc Expedíció 100 – Az első százas


A Túra időpontja: 2013.08.18-2013.08.19
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4768
Képek megtekintése

Nem voltam még a Cserhátban. A sikeres Pomáz Körül-Belül túra után olyan lendületet kaptam, hogy kíváncsi voltam vajon menne-e hosszabb táv? Képes lennék-e egy 100 km-es túrát végigmenni?

Sokáig féltem a 100 km-es távtól, nem bírtam elképzelni, hogy van aki képes ennyit sétálni, ráadásul 24 órán belül.

Erről a túráról sok jót lehetett hallani, nem volt elrettentő a szintkülönbség, végezetül a legnagyobb pozitívum, hogy két kört kell megtenni, aminél több ponton is van alkalmad átnevezni, lenevezni. Teljesen a biztonságra mentem. Jelentkeztem a 100-as távjára, de úgy voltam vele, meglátom, hogy leszek, 40 km-nél mi történik velem 60-nál. Így a biztonság érzete megmaradt, elég meleg volt így sok vízzel készültem, és még lejutni is sikerült a rajtba.

A rajtban már váltak a Palócnak öltözött szervezők. Sokan voltak, meglepően, pedig még a rajtidő messze volt. A rajtban ismerős emberek arca köszönt vissza, nevekkel még barátkoztam. Itt láttam Jeremcsuk Istvánt és Kimmel Pétert először, még a túra elején beszélgetni is próbáltam velük, ekkor még nem nagyon tudtam, hogy osszam be az erőmet ezért az elején elhúztam, a végén meg ők jóval előbb beértek.

A hely szépsége elvarázsolt, sokszor voltam egyedül, mégsem éreztem magam magányosan, a palócoknak öltözött pontőrök, a bőséges szolgáltatás nagyon jó volt. Az első kört hamar sikerült teljesíteni, számomra is meglepő módon szinte alig pihentem a célban, nem éreztem szükségét, mentem tovább a következő körben. Tudat alatt hajtottam magam, hogy minél tovább bírjam, amíg nem fáj a lábam addig jó, amíg jól érzem, magam addig menjek.

Nem volt rossz stratégia, de nem a leghatékonyabb. A túrák első felében kihajtottam magam ekkor még, és a végére már nem maradt túl sok energiám. A nagy meleg mellesleg jobban megterheli az embert, legalábbis engem mindenképp, mint ahogy elsőre gondoltam. Hiába ellátás, saját felszerelésből való pótlás azért a hosszú táv csak-csak kimerítő.

Eljutva az utolsó lehetséges rövidítési/átnevezési ponthoz, nem éreztem magam annyira fáradtnak, hogy azt mondjam, most fel kell adni. Annyit éreztem, hogy igen gyalogoltam már eleget, de a maradék kilométer már bele fog férni, ki fogom bírni. Sokszor mondják, hogy fejben dől el egy túra igazán, itt a makacsságom, a kitartásom egyértelműen győzött a test jelzései felett.

Lassan kezdett besötétedni és én nem tudtam mihez kezdjek egyedül. Nem nagyon volt kedvem egy teljesen ismeretlen tájon magányosan bolyongani. Szerencsére csatlakozhattam egy kis társasághoz, és akármilyen volt is a tempó igyekeztem tartani. A társaság hol megállt, hol nagyon ment, számomra kényelmetlen volt mindig állni majd menni.

Az utolsó nagy emelkedő volt a Nagy-hegy, ez az andezit ömléséről híres hegyből sokat nem láttam, annyira nem, hogy még a turistautat és az ösvényt sem lehetett észre venni, így konkrétan megérzésre toronyirányt mentem fel és a bokrok között bukkantam fel, ahol már várt a társaság.

Mikor újra kivilágosodott, már mindenki bátrabban haladt, ismert útvonalak is voltak, de ezt én nem érzékeltem, a társaság szétszakadt és én is egyedül fejeztem be a végén a túrát.

A nagy meleg miatt kitolták a szintidőt 25 órára, ez volt az én szerencsém 24 óra 20 perc alatt sikerült beérnem, így elfogadták a teljesítést én nagyon örültem annak, hogy képes voltam ennek a túrának a teljesítésére.

A Cserhátba beleszerettem, nagyon szépen vezetett, jól ellátású túra volt. Bár nagyon elfáradtam, a lábaim napokig sajogtak, mégis nagyon örültem annak, hogy sikerült ezt a túrát megcsinálnom.

Leave a Reply

