Sárga 50 – Az első túra


A Túra időpontja: 2013.04.30-05.01
Túra adatai:  http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4522

Túrázásaim emléke nem nyúlik olyan messzire vissza. Nincs még egy éve, hogy túrázom, és már annyi emlékem van, mit rengeteg embernek csak köszönni tudok. Hogyan jutottam én arra, hogy túrázásnak adjam a fejemet? Ez egy igen remek kérdés, történt ugyanis, hogy már nagyon nem volt elég a bringázás, mindig is szerettem a természetet, a kirándulást, így nézelődtem az információs sztrádán. Rátaláltam erre a kultikus oldalra: www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu Na hát, mi is ez, túra, a természetben, adott útvonalon, nem nekem kell tervezni, végig kell csak menni, kaját hozzak, piát hozzak. Ráadásul pont az ELTE szervezi, úgyis Eltés vagyok. Így hát, mi mást csinálhatnék én a munka nagyszerű ünnepén, mint elmegyek és áttúrázom az éjszakát s nappal majd beérek a 70 km-es túra céljában. Igen 70 km volt a cél. A sárga túrának ugyebár több távja van én pedig merészen bizakodóan bevállaltam 70 km-t. Gyalogoltam már én haza (Budapest-Szentlőrinckáta) Nem félek árnyékomtól így a sötét és egyedüllét sem zavar.

Elindultam hát a rajtba, arra emlékszem, hogy nevezésem eléggé kaotikusra sikeredett, mint ELTE diák ingyen indulhattam, de ha már lúd és motiváció, fenn akartam tartani a lelkesedést, ezért Beléptem még akkor ott az ELTE BEAC Természetjáró Szakosztályba, mondván, majd megtanítanak, hogyan kell túrázni (aztán máshogy alakult, de tag vagyok kitartóan). Mondanom sem kell első bálozóként nagyban tanulmányoztam a térképet, az itinert, olvasgattam, de szerencsém volt, mert rögtön fogtam magam mellé GPS-el rendelkező szakavatott túrázókat, akik útba irányítottak. Aztán rájöttem, hogy hát nekem nagyobb a lábam nem esik jól úgy menni, így elléptem. A sötét nem is volt olyan sötét, hiszen fény-hernyóként haladtak előttem és mögöttem lelkes túrázók. Aztán eljött az elképedés 30-35 km körül nagyon elfáradtam, nem ettem, nem ittam eleget, gondolom a szervezetem háztartása is eléggé felborult. Nem vagyok a feladós harcos, ezért pihentem, de a lábam nagyon nem akart menni, így csak cammogtam. Néhol megálltak, megkérdezték minden oké, én meg félkómásan válaszoltam, jól-jól köszi, kicsit fáradok, fáj a lábam, de bírom, bírom. (Naná hogy a férfiúi büszkeség).

Nagy sokára (végtelennek tűnt az idő) az egyik ilyen bíztatás alkalmával, lelkierőt vettem magamon és már sokkal jobb tempóban, igaz nem teljes meggyőződéssel, de az eddigi sebességemhez mérten már rohanásnak számíthatott az amit ott műveltem. Jött a reggel és beértem Hűvösvölgybe. A hűvösvölgyi lépcsőnél pedig majdnem összeestem. A napsütés, azt, hogy nem ettem-ittam kikészített. Testemnek és szervezetemnek maradt annyi lélek-jelenléte, hogy a földet tartó betongerendára rá tudtam ülni, majd villanásnyi rövidzárlat után magamhoz tértem és minden jobb volt. Nem kívánok senkinek ilyen érzést. Felhúztam magam a lépcsőn és ott voltam az 50-es céljában. (még 20-at kellene menni ugye) Megdöbbenésemre még szintidőn belül voltam, így döntöttem, picit leülök, meglátom mi lesz. Nem lett jobb. Lábam szétázott, mint egy két hetes hulla úgy nézett ki szegény, megmozdulni alig bírtam, lábam, izmaim begörcsöltek. Nehéz szívvel de odacsoszogtam a célba és átneveztem, így megkaptam az első 50-es teljesítésért járó méltó elismerésemet.

Egyértelműen túlvállaltam magam így utólag nézve vissza a túrára. Egyértelműen nem megfelelően készültem fel, nem volt jó cipőm, nem ettem rendesen (pedig kaja volt nálam) Nem ittam eleget (pedig vizem is volt). Viszont a küzdés és a siker, az egész környezet és millió, a túrázók és természetanya olyan töltést adott számomra, amivel végérvényesen rabul ejtett.

A túra során még nem fotóztam, nem is értem hogy maradhatott ki. Mindenesetre lemérni a távot megpróbáltam, annak egy része pedig itt lent található.

Leave a Reply

