Buda Barlangjai 40 – A rövidebb időszak


A Túra időpontja: 2013.06.08
Túra adatai: http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/tura?id=4653
Képek megtekintése

Valahogy szöget ütött a fejemben, hogy talán csak nem 50-esekkel kellene szívatnom magam állandóan, meg a rövidebb túra is túra, hiszen mindenki magával küzd a túrákon, és egy 20 km-es túra is lehet ugyanúgy kihívás és nehéz, mint egy 100-as. Azóta ezt már tudom, de ekkor még nem realizáltam. Még a Honvéd 50 céljában kaptam egy szórólapot erről a túráról és mindjárt el is döntöttem, hogy ez lesz a következő túrám. Olyannyira, hogy addig nem is megyek más túrára, így ismét 2-3 hét pihenés adatott meg kipihenni a Honvéd fáradalmait. Nagyon érdekelnek a barlangok és különösen nagy lelkesedéssel vágtam neki ennek a túrának.

Ehhez képest kicsit csalódnom kellett hiszen a barlangok nagy része zárt, nem látogatható (köz)embernek. Ennek ellenére egy egész barlangba három egész lépést tudtam megtenni (Ó jee!) sokáig volt úgy, hogy kinyitják egyik-másik barlangot és levezetnek minket, a végén úgy alakult, hogy egy nagyobb barlangász esemény elvitte az összes vezetőt oda, így mi maradtunk barlangvezető nélkül és zárt barlangokkal.

Ráadásul a túra kedvenc pillanata az volt, mikor minden túrázóra ráöntötték a dézsát. Olyan szinten kezdett el szakadni az eső a tóra vége felé, hogy mindenki két másodperc alatt alsógatyára/bugyogóra ázott. Igazi kis nyári zuhé volt így nem bántam, még vicces is volt.

Bár az általam közölt képeken nagyon kevés alkalommal vagyok látható, azért elmondom, hogy az első túra óta nagy hátizsákkal,  felpakolva, elszerelve járom az utakat. Mást nem is felkészülni legalább így megteszem. Ekkor volt nálam, fásli, sebkötszer (betadin még nem) Megtanultam már a leukoplaszt áldásos hatásait a lábra is, így az is volt nálam. Ez jól is jött, találkoztam egy túratárssal, aki elég csúnyán beütötte a kezét, a célban aztán szereztem kis betadint és fertőtlenítés-sebellátást követtem el gyorsba. Fura volt, hogy én rohangáltam lelkesen a célban, persze ezek után már csatlakoztak hozzám páran. Elhatároztam, hogy minden túrán lesz nálam ez a nehezítő körülmény, így bármikor bárkinek tudok segíteni.

A túra első rendezés volt, ami picit meglátszott rajta, néhol tévelyegtem. Meg kell hagyni nagyon-nagyon sokáig következetesen és rendszeresen tévedek el túrákon, de itt több ember is eltévedt, mikor úton-útfélen találkoztunk.

Annak ellenére, hogy sok barlangot nem láttam belülről kellemes és szép túra volt. Rosszullét a metróban jött rám, annyit tudtam tenni, hogy leguggoltam, mert nem volt szabad hely. Az első fiatalember aki felállt önzetlenül átadta a helyét nem magyar volt, de kaptam egy frissítőkendőt egy kedves lánytól.

(Hogy ezek után véget vessek minden kérdésnek elmentem a sosem látott háziorvosomhoz, bemutatkoztam neki, hogy helló én vagyok ez meg ez, igazából nem látott még soha, de most ilyen szédüléses bajom van… A lényeg elküldött 3 vizsgálatra, három normális eredmény ő megnyugodott, én amúgy is csak az erőnlét-összeszedésnek gondoltam ezt, szóval ebben maradtunk azóta se láttam, de még egyszer kellett, ortopédiai beutalót kellett íratnom, a lábam miatt, de ez kicsit későbbi story :D)

Leave a Reply

